středa 3. října 2012

Volba předmětů na americké high school


Jakmile jsem si vyřídil lékařskou zprávu, kterou tady potřebujete k nastoupení do školy, jsme se s mým host fatherem vydali do mé highschool. Bylo to poprvé, co jsem tam jel a i když jsem komplex viděl na google maps, tak mě překvapilo, jak daleko od civilizace se ta škola vlastně nachází. Je obklopená loukami, poli a zemědělskými zvířaty. A taky palmami, které jsou tu opravdu všude.

Šli jsme rovnou cestou do kanceláře takovou prázdnou chodbou, jejíž jedinou výzdobu tvořily vitrýny s trofejemi, které školní týmy získaly. Obecně, školní pýcha je zde hodně přeceňovaná a někdy to téměř vypadá tak, že pokud nehrajete americký fotbal, jste abolutní looser a nemáte ve škole žádné postavení. Já jako Čech, to přeceňování sportu nechápu. Opět se setkávám s tím, že jiný kraj je jiný mrav.

Chvíli jsme čekali a pak na nás přišla řada u takové větší dámy, která na stole měla hrnek velikosti malého pivního soudku, o kterém jsem si myslel, že je vtip a když se z něj napila, málem jsem vyprskl smíchy. Dostali jsme spoustu papírů na vyplnění, opět se ptali na naprosto stupidní otázky, jako například jak se jmenovala vaše babička a podobné nesmysly. Nechápu na co to potřebují.

Jakmile tohle bylo za námi, museli jsme opět čekat, tak jsem alespoň poslouchal mého host fathera a tu tlustou paní, jak si stěžují na to, že nefunguje klimatizace. Musel jsem se nad tím pousmát, jelikož mě byla skoro zima a oni tam umírali vedrem.

Nakonec se objevila mladší paní, která svou výškou připomínala hobita a pozvala nás k sobě do kanceláře. Její funkce guidance councelor je poměrně rozsáhlá. Tato osoba vám pomáhá vybrat si předměty, mluví s vámi o vašich problémech, může krátkodobě zastupovat psychologa a v případě exchange studentů komunikuje s jejich organizací a hlasí případné špatné výsledky, což, pokud nejste opravdu líní, nehrozí.

Nabídka předmětů je velmi široká a je zde více sportovních možností, než čistě akademických, což mě dost překvapilo. Ale asi jsem se divit ani neměl. Povinně musím mít historii USA, což je pro mne neuvěřitelně nudný předmět a angličtinu. A dál jsem neměl ani ponětí, co si vlastně vybrat. Dostal jsem na výběr ze spousty možností, mezi nimiž bylo vaření, šití, domácí práce, milion sportů, posilování, řízení, práce na zahradě, zemědělství, péče o koně, krávy a tak dál.

Dalo mi to zabrat, ale po dvaceti minutách jsem měl rozvrh sestavený, ale o tom až někdy příště :-).


1 komentář:

  1. šití a vaření? Jak upravit hamburger a ušít si na něj obal :-)

    OdpovědětVymazat