pátek 5. října 2012

První den na americké high school


Tak a je to tady, škola. Docela jsem se i těšil, byl jsem plný nadšení a chtěl jsem poznat nové lidi. To bylo večer předtím, než jsem musel vstávat v pět ráno, jenom abych se stihl vysprchovat, nasnídat, připravit si sandwich a hodit do batohu sešit a propisku. Pak už jsem utíkal na autobus, rovnou cestou do školy.



Samozřejmě že ještě byla tma a tak jsem v autobuse usnul, ale každou zastávku jsem se probouzel, protože paní řidička rozsvěcela světla. Nastupujeme první, většinou tak v 6:25 a do školy se dostáváme v 6:50, což mi přijde naprosto zbytečné, vzhledem k tomu, že samotná výuka začíná až v 7:33. Sedačky jsou dost blízko u sebe a téměř nemám místo na nohy. A to jsem docela malej. První den jsem udělal tu chybu, že jsem si vedle sebe nepoložil batoh a potom jsem ještě musel sedět s někým. Od té doby sedávám jen se svým batohem, jako většina lidí. Je to tak pohodlnější.

Z autobusu vystupujeme přesně v 7 a s dvou tisícovým davem jsem se vydal dovnitř, na školní dvůr, kde si všichni hrozně nahlas povídali a já si připadal neuvěřitelně ztracený. V tu chvíli jsem si přál být doma, kde bych ještě pořád měl prázdniny a totální pohodu. Našel jsem třídu, do které budu muset jít, ale vzhledem k tomu, že tam nikdo nebyl, tak jsem se vrátil na dvůr a jenom tak postával u zdi a koukal na lidi okolo sebe. Ten den jsem ani s nikým moc nemluvil.



Zvonek mě vysvobodil z toho utrpení, který jsem musel prožívat a tak jsem šel na svou první hodinu. Měl jsem ten den španělštinu, ale to se během prvního týdne změnilo. Úroveň výuky mi připadala jako v první třídě naší základní školy, ostatní studenti měli na tváři nic netušící výrazy a já jsem se svou španělštinou naprosto vynikal. Bylo to tak jednoduché. Učitelka nejprve představila sebe a pak samozřejmě upozornila na mě a tak jsem se musel postavit a říct, jak se jmenuju a odkud jsem. Pohoda.

Nebudu tady podrobně rozepisovat své hodiny, pro to si vyhradím samostatný článek. Důležité je, že jsem s mapkou v ruce bloudil po kampusu a snažil se zorientovat. Dalo mi to docela dost práce, abych pravdu řekl, ale zatím jsem během 6 minut přestávek vždycky z jedné třídy do druhé stačil přejít. Dá se do toho vkombinovat i zastávka na záchodě, ale nic víc. Nějaké vykecávání s kamarády, nebo pozdní studium na test nehrozí.

Den se vlekl, ale nakonec konečně přišla pauza na oběd. Měl jsem připravený sandwich a tak jsem se posadil na lavičku a prohodil pár slov s dalšími studenty, co tam seděli tak sami, bez kamarádů. Stále jsem si přál být zpátky doma :-D.



Poslední zvonek, konečně byly 3 a já mohl jít hledat svůj autobus. Došel jsem na parkoviště a chvíli bloudil, ale nakonec jsem se domů dostal. A na závěr bych snad jen dodal, že se mi škola ale vůbec nelíbí :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat