čtvrtek 21. března 2013

Můj nejoblíbenější profesor - Mister H


Už jste někdy potkali tu osobu, co vyzařovala jakousi vnitřní energii, dobrotu a obětavost? Pokud ano, tak víte, o čem mluvím. Dá se to poznat. A tito lidé mají tendence měnit perspektivy, předsevzetí a život. Tedy pokud se k nim dostanete blíž a posloucháte to, co říkají.



Jedním z nich je můj profesor na filosofii a světová náboženství - Ryan Haczynski. Hned první hodinu jsem si uvědomil, že je na něm něco zvláštního, jiného. Představil se nám a hned nám povyprávěl o tom, jak vstává před čtvrtou ráno, aby mohl cvičit jógu a meditovat. A to dělá každný den.

Hrozně rád čte, vzdělává se, poznává nové věci. Není ovládaný penězmi, jako většina z nás, má mnohé ideály, nic slepě nenásleduje a studenti se k němu mohou obrátit s jakýmkoli problémem a on se jim pokusí pomoct. Jeho otevřenost a obětavost je asi ta nejlepší vlastnost, jakou člověk může mít.

A jaký s ním mám vztah já? Lepší, než většina studentů. Dalo by se říct, že jsme přátelé, i když jsme ve škole svázání pravidly. Často si s ním po vyučování pár minut povídám, bavíme se o knihách, hudbě, životě a filosofii. Oba máme rádi Budhismus, tak sdílíme různé názory a poznatky.



Často z něj dostanu i věci, které jsou víc osobní, nebo ne úplně vhodné pro školu (různé konspirační teorie a jeho názory na ně a tak). Půjčuje mi své knihy, doporučuje hudbu, jsem si jistý, že mi jako dárek na rozločenou vypálí spoustu jeho oblíbených CDček. Jsem si fakt blízcí.

Mně změnil pohled na život. Kompletně jsem vše přehodnotil. Dřív jsem se hnal za penězi a slávou. Jak zbytečné... Uvědomil jsem si, že to není to nejdůležitější. Nepotřebuju proplýtvat svůj život honbou za něčím, co nechci ani po tom netoužím. Jak mi peníze přinesou štěstí? Nijak. Jsou důležitější věci a tenhle život je jen zlomek všech ostatních životů, které máme. A pokud ho proplýtvám, nikdy se nedostanu pryč ze sansary, neboli kruhu plného utrpení.

V podstatě je Mister H mým vzorem, přítelem a učitelem. Víc bych si přát nemohl, lepšího a vzdělanějšího člověka jsem nikdy nepotkal a vždy na něj budu myslet :-).

23 komentářů:

  1. Je mladý.... No, tady je taky velmi málo profesorů, kterých by sis mohl vážt. A vzor? Ve škole? Nemám, neznám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mu 37 :-) ale vypadá mladší, to asi ten zdravý životní styl. Já v Česku znám dva - profesor Kvirenc a Vačkář. Oba mi toho dali docela dost, ale ne jako mister H. On je víc než učitel ve škole.

      Vymazat
    2. Kvirenc? Neznám většího zmrda!

      Vymazat
    3. Já neznám lepšího profesora, než je on!

      Vymazat
  2. No, moc tak jako budhista a filosof nevypadá...V tý vodě to asi on nebude, že.... Ale to je jedno. Závidím ti profesora, kterej je ti vzorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No do školy přece nemůže chodit v mniškém rouchu ;-) a v tý vodě to právě je on, jinak bych sem tu fotku nedal. Má rád jógu a je v ní fakt dobrej. A poznám ho podle jeho tetování :-)

      Vymazat
  3. Ty se máš....Marně hledámosobnost, mezi mými učteli...a to nechodím do úplně normální školy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to hrozná náhoda, že jsem ho takhle získal... A je to poměrně těžké najít osobnost...
      Do jaké školy chodíš? :-)

      Vymazat
    2. Na PORG. On je podle jména původem z Polska?

      Vymazat
    3. Jeho předci jsou nejspíš z Polska, ale on a i jeho prarodiče se narodili v Americe.

      Vymazat
    4. Američané jsou většinou na svůj původ hrdí, ne?

      Vymazat
    5. Nevím, moc o tom tady na Floridě nemluví. Jsou hrdí na to být Američani...

      Vymazat
  4. Cha, cha! Není to američan :-). Hele, jak je to tam ve škole s drogama? Včera tady umřela holka na maturiťáku. Předávkovaná extází.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale jo, je!
      O drogách bych možná taky mohl napsat něco víc, ale většinou tu nejsou ty lidi tak hloupí, aby se předávkovali...

      Vymazat
    2. Ta holka se asi opravdu programově nepředávkovala, přečti si po sobě, co jsi napsal..

      Vymazat
    3. Nemuselo to být programově, ale tak měla si dávat pozor na to co pije, nebo si dává.

      Vymazat
    4. Bohužel se tam prodávala extáze, která je 30x silnější...

      Vymazat
  5. Tak tady se diskuze dostává jinam... Tady se pije i fetuje, celkem legálně a bez problémů. Jak je to tam, v té úžasně volné Americe?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já osobně s tím nemám moc zkušeností, ale dalo by se říct, že pro puberťáky je mnohem jednodušší sehnat drogy, než alkohol. Napíšu o tom článek :-)

      Vymazat
  6. Stýkáš se s ním i mimo školu? A máte třeba nějaké školní exkurze, nebo výlety, nebo tak něco?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nestýkám, to ono moc nejde. A občas jsou jakoby "field trips" což sou takové výlety... Ale já na žádném nebyl.

      Vymazat
    2. Proč to nejde? A proč nejezdíš na výlety?

      Vymazat
    3. Hmm asi by to bylo takové divné, já nevím. A protože žádná z mých hodin je nenabízí :/

      Vymazat