pondělí 24. září 2012

Dopis pro hostitelskou rodinu


Pokud čtete tenhle článek, tak jste možná také měli problém sesmolit nějaký kloudný dopis pro svou budoucí rodinu, kterou ani neznáte, nevíte, zdali adresátem bude mladý pár, starší muž, nebo paní. Také můžete narazit na rodinu s dětmi, možností je prostě spoustu a je tedy třeba napsat něco univerzálního.

Ať jsem hledal, jak jsem hledal, žádný článek na toto téma jsem nenašel a nakonec jsem si musel poradit sám. Tak jdeme na to :-).

Já osobně, jako většina studentů, jsem začal oslovením Dear host family a pokračoval jsem větou ve stylu „Dovolte mi představit se, abyste se lehce mohli rozhodnout, zdali bych mohl být součástí Vaší rodiny.“ Nevím, jestli to je zrovna nejlepší začátek, ale pokud si nevíte rady, můžete ho určitě použít, tím nic nezkazíte a zároveň si tak otevřete prostor k představení sama sebe a své vlastní rodiny.

Doporučoval bych se představit, napsat vaše jméno česky, a pokud má anglický překlad, můžete ho přidat do závorky. Ale jinak obecně platí to, abyste byli pyšní na své české jméno a nenechali se přesvědčovat k nějakým anglickým napodobeninám. Hned jako další věc jsem uvedl svůj věk a kolik mi bude, až přijedu – to aby host family věděla, kolik mi vlastně bude. Teď už vím, že by si to mohli přečíst v přihlášce, ale tehdy jsem nevěděl, co vlastně dostanou.

Hned jako další věc, jsem uvedl svou rodinu. „Let me start with my family, which is very important to me.“ (Nejprve představím svou rodinu, která je pro mě moc důležitá) Věřím, že je to téměř nejlepší úvod, jelikož vaše budoucí host family hledá někoho, kdo by se zapojil do jejich života, a pokud napíšete něco jako „I love video games, I spend hours playing it...“ (Miluju video hry a trávím hodiny hraním) nejspíše zas až tolik zájmu nevzbudíte. Pokud slavíte Vánoce, není špatné to uvést – nemusíte se tak dostat přímo do puritánské rodiny, ale Američany (většina věří v Boha, více nebo méně) to určitě potěší.

Když jsem se ptal svého host fathera, co ho na mém dopisu zaujalo nejvíc, tak odpověděl, že to jednoznačně byly knihy, které jsem četl. Já čtu hrozně rád a v mém repertoáru se objevují autoři jako Truman Cappote a Jack Kerouac, kteří rozhodně nejsou mezi americkou mládeží běžně čtené. Tímto vás nechci nabádat k tomu opsat tyto jména, pokud jste nečetli jejich knihy. Uvedl jsem to jako příklad toho, proč je důležité popsat své záliby a možná trošku přibarvit některé z nich.

Na závěr, těsně před rozloučením, bych možná napsal i pár řádek o vašem důvodu návštěvy USA a rozhodně bych se tam zmínil, že se zajímáte o jejich kulturu, protože na tu jsou oni velmi pyšní a rozhodně o ní budou hodně mluvit.

Já se rozloučil větou “I hope I will be the right person for your family!” (Doufám, že budu ten pravý pro vaši rodinu). Úplně nakonec jsem ještě rukou připsal With Regards a podepsal jsem se. Dneska, když jsem si půjčil originál dopisu od svého host fathera, tak jsem si všiml, že moje příjmení bylo zabělené. Je to z důvodu, že host family si vás má vybrat pouze na základě přihlášky, ne podle dodatečných informací, například z Facebooku.

Nevím, jestli vám to nějak pomohlo, ale teď je čas na zařizování pobytů a pár rad se bude určitě hodit. Berte to více jako takový stručný přehled toho, jak jsem ten dopis napsal já.

Žádné komentáře:

Okomentovat