pondělí 24. září 2012

Výměnné pobyty do zahraničí


Určitě jste už někdy slyšeli o výměnných pobytech do zahraničí, především do USA, za cílem naučit se anglicky a poznat novou kulturu. Pokud byste se chtěli dozvědět něco víc, pokračujte ve čtení.

Já sám jsem o této možnosti věděl poměrně dlouho – můj učitel angličtiny byl exchange studentem. Ale když mi o tom vyprávěl, neměl jsem ani tušení, jak by se takový pobyt zařídil, co je potřeba udělat pro to, být exchange studentem a také kolik to vlastně stojí. Tehdy jsem si vše vybarvoval neuvěřitelně obtížně, ale ono to tak není. Začal jsem se o pobyty více zajímat a šlo to raz dva.

Takže co to vlastně výměnný pobyt je?

Jedná se o devíti až jedenácti měsíční stáž v různých zemích celého světa, které se později liší podle jednotlivých agentur a zvolených jazyků. Často se říká, že je to roční záležitost, ale vzhledem k tomu, že sem jedeme za akademickými účely (:D) tak je to opravdu jen školní rok a pár dní předem a potom. A ve výsledku to není zas až tolik času.

Výměnný pobyt není zcela správný název, jelikož do mé rodiny v Česku nikdo nepojede, ale název se nejspíš ujal a je tedy používán.

Nevím, za jakými cíly sem chcete jet vy, ale já se chtěl naučit anglicky a hlavně, zažít takový ten americký život, jaký známě z filmů a seriálů. Realita je bohužel poněkud jiná, podíl na tom má zákaz řízení auta a s tím nemožnost se kamkoli dopravit sám. Tím, že se sem vydáte, se stanete hrozně závislými na lidech s autem.

Na cestu jedete úplně sami, nikdo vám nepomůže a nikdo za vás nebude mluvit, či překládat. Ale v jazyku není takový problém, to poznáte sami. Většina Američanů je ochotná zopakovat to, co řekli, pokud jste nerozumněli a ještě se k tomu na vás usmějí. Ale kdo ví, co si o vás pak myslí  ;-). Největší překážkou je tedy to, že na tak dlouhou dobu opustíte svou rodinu a v kontaktu s nimi jste pouze pomocí internetu, případně telefonu. Během celého pobytu se nesmíte vrátit do své země a rodina, či přátelé vás nesmí navštívit zde.

Je zde víc způsobů, jak se do Ameriky vydat, ale exchange program je asi tou nejlepší možností. A pokud se ptáte na kolik takový pobyt výjde, je to okolo 250 000, ale za rok života zde to tolik není.

Žádné komentáře:

Okomentovat