neděle 30. září 2012

Výlet do Jacksonville


Pomalu přišel pátek a s ním i víkendový výlet do jednoho z největších měst ve Státech; Jacksonville. Můj host father odtamtud pochází, takže to nebylo úplně od věci a navíc tam jsou hezké pláže a já se na koupání v oceánu těšil. Stejně mě sezení doma začínalo nudit.

Všechno to začalo už ve čtvrtek večer, kdy jsme měli večeři s rodiči Justina (host fatherův vnuk ;-)) v restauraci Sweet tomatoes, která se ze začátku tváří jako místo, kde se zdravě najíte – první co vidíte po vstupu je velký salátový bar, kde si každý může nabrat, co mu hrdlo ráčí. Ale jakmile zaplatíte a projdete kasou, dostanete se do takové obří jídelny, sněz co můžeš, která je přecpaná těmi nejnezdravějšími věcmi, od zmrzliny, přes pizzu, až po tučné hamburgery :-D.

Z téhle restaurace jsme jeli do Justinova domu pro jeho věci na celý týden (posledních pár dní prázdnin jsme strávili spolu) a pak jsme se vrátili k nám domů. Tady jsme se chvíli koukali na televizi, už ani nevím na co a pak jsme šli spát. Ráno musíme vstávat brzy, host father má ještě nějakou práci a my pojedeme s ním, jelikož je to po cestě.

Okolo deváté nás vyhodil v mekáči s penězi na snídani, která se od té v česku lišila jen jiným kelímkem na pomerančový džus. Je vidět, že velké frančízové organizace se snaží jídlo udržet všude stejné. A daří se jim to. Tam jsme oba hráli hry na iPhonech a občas prohodili pár slov. Já jsem se pořád trošku styděl mluvit anglicky a neměl jsem tak chuť začínat rozhovor, Justin byl s hrama spokojenej. Oběma nám to vyhovovalo.

Následovně jsme se přemístili do Starbucks, kde jsem si nejdřív dal smoothie, který mimochodem nebylo zrovna nejlepší, ale pak jsme společně objevili novinku a to cool lime refresher (osvěžující nápoj se spoustou cukru a limetek – tak trošku připomíná mojito) což je asi to nejlepší pití, který tam můžete dostat. Každej jsme měli asi tři a není nutno dodávat, že jsme si ani neuvědomili, jaký peklo bude čtyř hodinová cesta ;-D. Tady už jsme se dali do řeči a chvíli si i povídali, telefony v kapsách.




Po dvou hodinkách nás host father konečně vyzvednul a vyjeli jsme směrem na pláž!! Celou cestu jsme se střídali o nabíječku na iPhone, které tu mimochodem mají v každém autě, hráli hry a snažili se nějak odreagovat od nutkavé potřeby použít záchody :-D. Na oběd jsme se zastavili v burgerovém řetězci Wendy, kde jsem si dal střední cheeseburger s hranolkama a skoro jsem měl problém ho sníst.

Dorazili jsme až na večer a ubytovali se v hotelu přímo na pláži. Justin a já jsme se okamžitě rozběhli do bazénu, na koupání v moři už bylo moc pozdě, mezitím co host dad surfoval po neskutečně pomalém internetu. Na večeři jsme jeli ven (jak jinak) do nějaké barbeque restaurace, kde jsem si dal kuřecí salát a všichni se na mě udiveně koukali, když jsem ho jedel bez dresingu. Jiný kraj, jiný mrav...

Večer jsme byli asi do půl noci v bazénu a ve vířivce, povídali si a užívali prázdnin. Tohle budou momenty, na který budu vždycky vzpomínat, přeci jen to bylo neuvěřitelně příjemný a s takovou zvláštní, nepopsatelnou atmosférou.

Sobotu jsme strávili střídavě ve vířivce, bazénu a oceánu, kde jsme zápasili s vlnama, které měly větší sílu, než by se na první pohled mohlo zdát a úspěšně nás odnášeli dál a dál od naší pláže. Atlantický oceán je něco jiného, než Středozemní moře, na které jsem byl zvyklý.

V neděli jsem potkal host fatherovu sestru a jejího manžela, chvíli jsme pokecali a pak vyjeli směrem do St. Augustín, kde je jedna z nejkrásnějších pláží na Floridě. Snídani jsme opět měli ve Starbucks a oběd po cestě někde venku.

Pláž je v nějakém Národním parku a za vjezd se platilo asi 12 dolarů. Jak velké bylo moje překvapení, když jsme se jenom vyfotili a jeli pryč místo pár hodin povalování se na sluníčku a plavání. Já bych takhle peníze teda nevyhazoval, ale je pravda, že to místo bylo fakt hezký a velmi dobře udržovaný.




Čekala nás další čtyř hodinová cesta domů a s ní spousta her a taky trocha té nudy. Tím také náš výlet skončil a mě čekal poslední týden prázdnin a potom už škola!

Žádné komentáře:

Okomentovat