úterý 25. září 2012

Začátky na Floridě


Když jsem úspěšně dorazil na letište v Tampě a vyzvedl si mě můj host father, tak to všechno tak nějak začalo, jelikož let jsem bral jako něco před mojí americkou zkušeností ;-D. A co se teda dělo potom?

Můj hostfather a jeho vnuk (je skoro stejně starý, jako já a navíc sympaťák :-)) jsme se vydali k autu. A nebyl to žádný velký truck, jak jsem doufal, ale pouze malej hybrid. Potlačil jsem takový napůl zklamání nad tím, že nebudu celý rok jezdit v obřím autě :-D a s pomocí mého „host-brothera“ (nevím, jak bych ho jinak nazval) jsem naložil mou tašku a pro jednou jsem byl rád, že kufr není ani o kousek výš. Tam už bysme to asi ani nevyzvedli.

Z letiště domů to je asi hodinka cesty, kdy na mě střídavě mluvil můj host father a jeho vnuk, přičemž já se zmohl jenom na občasné Oh really? Oh, that´s interesting! a byl jsem celý vyjevený a koukal se kolem sebe. I tak jsem se snažil komunikovat, přeci jenom, s těmito lidmi budu žít celý rok a nerad bych udělal špatný dojem první hodinu, co jsme spolu.

Dům, ve kterém bydlím, se nachází kousek od jedné z větších silnic, takže to není zas až tak hluboko v sousedství a hned za naším dvorkem je obří golfové hřiště, takže máme dokonalý výhled. Občas se prý stane, že některý z golfistů rozbije okno, ale to tady nikoho netrápí. A já jsem rád, že tu to hřiště je, protože se na něm dá krásně procházet, anebo dělat blbosti. Co mě trošku štve, že tu nemám bazén, ale tak nemůžu mít všechno, že?

Hnedka ten den jsme jeli na večeři do italské restaurace, kde jsem s radostí zjistil, že za sebe nemusím platit útratu a pak ještě do AT&T, což je mobilní operátor. Tam nám řekli, že nejdřív musím zajít do Apple, abych zjistil, jestli můj iPhone je odemčený. Já jsem si byl jistý, že ano, ale můj host father trval na tom, že do Applu zajít musíme a tam nám nakonec taky nic neřekli. Bylo asi devět večer a já si myslel, že už nikam nepojedeme, ale to jsem se zmýlil. Ještě jsme jeli do Home Depo, což je obchod na zbůsob našeho českého Bauhausu. Host father koupil branku pro psa, aby nelezl do mé části domu (ano, mám tu svou koupelnu, pokoj a ještě jeden pokoj, kde občas někdo přespí a to vše je oddělené právě tou brankou :-D). Ještě chvíli jsem se snažil o nějakou konverzaci, ale byl jsem unavený a tak jsem šel spát.

Dorazil jsem v pondělí a celý týden se nic moc nedělo – host father byl v práci a já nevěděl, co bych tu mohl dělat. Bez auta nic... Jednou jsem se teda vydal na procházku po okolí a byl jsem rád, že jsem se neztratil, protože to tu všechno vypadá úplně stejně a od baráku na dojití tu není nic, co by stálo za zmínku. Kdybych měl kolo, mohl bych si zajet do relativně blízké benzínky, ale kolo nemám a chodit tak daleko se mi nechce. A ani na tom kole by to v tuhle roční dobu nebylo zrovna příjemné – na Floridě je vlhko a teplo, takže se spotíte během pár okamžiků. Naštěstí tu tedy mají klimatizaci, ale někdy to s ní tak přehánějí, že uvažuji o nošení mikiny a téměř vždycky se těším, až se z auta/obchodu dostaneme ven a já se budu moct ohřát. Víc se začalo dít až o víkendu, ale o tom napíšu samostatný článek ;-).

Žádné komentáře:

Okomentovat